måndag 11 december 2017

Test - Detox Face Mask - Single, från Eleni Chris

Den här perioden på året så är jag en stor konsument av ansiktsmasker. Jag kör en mask, minst, en gång i veckan, känner att det verkligen behövs. I helgen testade jag Detox Face Mask - Single, från Eleni Chris.
Eleni Chris är ett nytt märke för mig, har inte provat något från dem tidigare, och det är ju alltid spännande.
Masken som är en arkmask lovar silkeslen hud. Den ska vara en energigivande, stimulerande och stärkande. Fulladdad med skandinaviska ingredienser som skyddar huden mot toxiner och fria radikaler utan att avlägsna de essentiella fettsyror som finns naturligt i huden. Masken är silkesmjuk och ska ger en intensiv fuktboost. Samtidigt som den ska lugnar ner huden, och får den att se yngre ut genom att fylla på med fukt.

Så här använder du masken. Applicera på rengjord, torr hud och med det vita nätet utåt. Ta bort det vita nätet när du fått masken på plats. Låt sen masken verka i 15-25 minuter, massera försiktigt in masken. Behöver inte sköljas av. Använd masken 1-2 gånger per vecka.
Jag kan ju tycka att arkmasker är både praktiska och inte så kletiga som kräm masker kan vara. Bara att lyfta av när den verkat klart. Okej, man ser lite störd ut med masken på , men det är väl sånt som kallas "vill man vara fin får man lida pin".  

Masken är riktigt sammetsmjuk och känns härlig på, ja så länge du inte tittar i spegeln då. När du tar bort masken och har masserat in resterna känns huden riktigt mjuk, len och skön.

Priset för en mask är 79 kronor.













Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...