måndag 5 juni 2017

Dags för solpuder

Till sommaren använder jag alltid solpuder. Ja, med tanke på att solen inte alltid är så pigg på att visa sig här hemma så kan det oftast behövas. Skulle den visa sig lite oftare så är det ändå bra med solpuder, för att hålla rynkor och annat obehagligt borta från huden. Tycker att det ger en fin somrig fräschör med några drag med penseln över ansiktet. Jag har så klart testat en hel massa genom åren, både bra och mindre bra, sök på solpuder här på sidan och du ser en del som jag testat genom åren.
I år har jag införskaffat Soleil Matte Veil Powder från Laura Mercier. Gillar Laura Merciers produkter, och nu när jag testat solpudret en tid så ger jag även det högsta poäng. Lägger sig tunt på huden och ger en fin naturlig färg.
För att skapa en riktigt fin solkysst look drar jag med penseln på de höga punkterna först, panna, kindben och näsrygg. Drar sen lite lätt med penseln över resten av ansiktet. Känner du att du behöver lite mera färg så är det bara att upprepa.


Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...