tisdag 28 februari 2017

Lumene VALO Arctic Berry Cocktail Brightening Vitamin C Hydra-Oil

Jag har provat VALO Arctic Berry Cocktail Brightening Vitamin C Hydra-Oil från Lumene, 
som är ett lystergivande och närande serum som har en tvåfasformula som vårdar torr hud. Näringsgivande formula med fröolja från nordiskt hjortron och tranbär samt vitaminerna C, B3 och B5, omega-fettsyror och rent nordiskt källvatten ger en återfuktad, lystergivande och mjuk hy. Formulerad utan parabener och formaldehydfrigörare. Innehåller 88% naturliga ingredienser.

Du appliceras oljan på rengjord hud innan dag- eller nattkräm. 

Jag som har en hud som drar lite åt det torra hållet, men ändå ganska normal skulle jag vilja säga. När jag applicerar produkten så känner jag hur huden suger åt sig produkten fint och den känns vårdande. Har inte fått några problem så som små utslag. Ja, för som jag berättat tidigare så visar min hud direkt om den inte gillar en produkt just genom utslag. Trist när det händer, men bra att min hud säger ifrån på en gång. Men som sagt, några såna problem visade inte min hud med den här produkten. 
Huden har mått bra av oljan och gett en fin lyster. Tycke dock att produkten är lite väl rinnig, vilket innebär att den är lite svårhanterlig. Sist men inte minst, den doftar ljuvligt! 


Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...