måndag 16 januari 2017

Sammetslen hud

Hur gör du, brukar du skrubba kroppen? Med handske eller kroppspeeling med socker, salt, annat naturligt kross eller AHA-syror? Finns ju en hel massa olika metoder, och alla är väl bra på sitt sätt och det gäller att prova sig fram för att hitta den som är bäst för just din hud. Ett varningens finger bara, se för sjutton till så peelingen inte innehåller små plastartiklar, för de är mycket skadliga för miljön.

Själv så använder jag oftast skrubbhandskar, den absolut billigaste, bästa, miljösmartaste och enklaste peelingen av kroppen enligt mig. 
Jag har testat massor av peelingkrämer. Många har varit både bra och sköna och många har varit mindre bra och svidande dåliga, men skrubbhandskarna sviker aldrig. Jag brukar skrubba hela kroppen minst ett par gånger i veckan i samband med morgonduschen. 
Inte alls jobbigt, bara på med handskarna och duschkrämen på dom och så peelar jag igenom kroppen samtidigt som jag tvålar in mig. Alltså inte så mycket svårare än den vanliga duschrutinen, kanske att det tar en minut extra...men jag lovar, den minuten är peelingen värd, för du får en mjuk och len hud med lyster. 
Men så finns det så klart skrubbkrämer som har fördelen med att de innehåller produkter som gör allt från att rengöra till återmineraliserar och hjälper huden med fukt och fettbalanser. Ja sånt som en handske inte hjälper till med utan det får man tillföra med hjälp av hudkräm efter duschen.

En sån härlig kroppspeeling är Salt Scrub White Chocolate från Maria Åkerberg som jag precis har provat. Det är en peeling med en kombination av havssalt, vegetabiliska oljor och vit choklad. Om du reagerar på det där med chokladen så doftar det absolut inte som en chokladfabrik, som jag varit med om att andra skrubbkrämer med choklad kan göra. 

Havssaltet rengör skönt, exfolierar och återmineraliserar huden. Och den vita chokladen är antioxidantrik, och ska får dig att må bra och ge dina sinnen lugn och ro.

För bästa peelingeffekt applicera på torr hud, massera in över hela kroppen och skölj sedan av den. Om du tar peelingen på våt hud löser du upp saltet och peelingen blir mildare.


Jätteskön, doftar gott och huden blir härligt sammetslen!

Pris 299 kronor/200 ml






Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...