måndag 9 januari 2017

Lystergivande - Baby Doll Kiss & Blush, Yves Saint Laurent

Förr så ville jag uppnå en så matt och perfekt yta till mitt ansikte som möjligt. Med hjälp av lite mattare foundation och gärna att fint matt puder på det. Ja så var rutinen förr. Men nu tycker jag att jag lätt kan se lite "dammig" ut. Ja, ja, lite dammig har jag väl blivit med åren..haha.. men jag behöver ju inte förstärka vad tidens gång har gjort med min hud, så tänker jag.
Så idag vill jag gärna ha lite lyster i mina hudprodukter, och jag använder gärna lysterhöjande produkter, alltifrån foundation till puder och solpuder med lyster.
Nu har jag också testat Yves Saint Laurent Baby Doll Kiss & Blush som är en 2-i-1 produkt för kinder och läppar. Finns framförallt i en hel del röda/rosa toner, men jag har testat den beiga/färglösa, Strobing, som ger jättefin lyster, utan att vara fet eller kladdig och helt utan glitter. Funkar till kinderna, hakan, under ögonbrynet, på överläppen eller vad du känner för ett litet lysterlyft. Rekommenderar.
Pris runt 380 kronor.

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...