fredag 20 maj 2016

På resande fot och för snabb uppfräschning

Jag kan tycka att rengöringsservetter är perfekta att ha med på resan. Ja, för i alla fall på mina resor brukar necessären vara ganska fullpackad ändå. Och då är det skönt att slippa släpa med förpackningar med ansiktsrengöring och ansiktsvatten, så tänket jag.
Jag tycker också att rengöringsservetter är perfekta att torka av ansiktet med efter ett svettigt träningspass. Likaså är de perfekta att ha i strandväskan och torka av ett varmt ansikte i solen och efter salta bad.

Så inför sommarens resor har jag testat Neutrogena Visibly Clear® Pink Grapefruit Wipes. En rengöringsservett med salicylsyra som tar bort ansiktssmink utan att torka ut huden, och samtidigt som de rengör huden motverkar den också tilltäppta porer och oren hud. Det är salicylsyra som har en positiv inverkan för att förebygga oren hud, eftersom syran kan tränga ner i porerna och lösa upp olja, fett och pormaskar.
Området kring ögonen ska undvikas, så ögonmakeupen rår den inte på och på resan får du släpa med dig ögonrengöring, vilket jag tycker är ett minus. Sen så tycker jag att en servett knappast räcker att rengöra ett ansikte med foundation, puder och rouge. Så bäst tycker jag att just den här rengöringsservetten passar i träningsväskan och i strandväskan.
Efter användning lämnar den huden fräsch och ren utan att den känns uttorkande. Så doftar den härligt av grapefrukt.

Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...