måndag 9 maj 2016

För lockiga hår

Att ha lockigt hår är både en fördel och en nackdel. Fördelen är när lockarna guppar fint efter tvätten, nackdelen är risigheten som lätt kommer en till ett par dagar efter tvätten. Ja lockiga hår är ofta både torra och svårhanterliga!

Jag har nu testat Living proofs serie Curl. En serie som ska ge fina, definierade och frizz-fria lockar som ska hålla 2 gånger längre. Produkterna är sulfatfria, parabenfria, silikonfria, oljefria och färgbevarande, bra!
De tre produkter som jag har testat är:

Curl conditioning wash, som är ett schampo och balsam i ett, rengör och och vårdar i ett. Produkten löddrar inte, vilket kan kännas lite ovant i början om man är van vid löddrande schampon. Håret blir skönt mjukt och lockarna tittat lätt fram.

Curl detangling rinse, är inte ett balsam utan en gelliknande formula som reder ut håret och tar fram lockarna. Produkten aktiveras i kontakt med vatten, så håret ska vara genomblött när du tar i produkten. Riktigt skön produkt och håret känns härligt efter användning.

Curl enhancing styling mousse, ger extra stadga och är lätt vårdande. En produkt som jag tycker gav jättefina lockar, men, som med alla stylingprodukter så tycker jag att håret snabbare behöver tvättas igen. Jag som försöker att tvätta håret endast en gång i veckan är alltså ingen fan av stylingprodukter.

Summan av kardemumman, bra och sköna produkter till mitt lockiga hår. Frizzigheten försvann, men bara ett par dagar, sen var det dag att tvätta igen för att få fram lockarna och ta bort frizzigheten.

Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox


Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...