torsdag 7 januari 2016

Hudakuten tack

Min hud har brutit ihop helt just nu. Vilket kan vara förståeligt med ca minus 8 grader ute. Ja, jag har i alla fall fått en minst sagt torr och inte så roligt hud just nu. Så jag tänkte att nu ska jag prova igenom mitt lilla kitt med masker och peeling från Maria Åkerberg. 
Nu är första testet utfört, Papaya Peeling. 
Jag tänkte att jag skulle börja med peelingen och sen lägga på en mask och sen min vanliga nattkräm. Men vem blev förvånad, om inte jag, när jag redan efter användningen av peeling tyckte att min hud kändes helt underbar. Så jag hoppade masken och la på nattkrämen på en gång. Vilken otroligt härlig peeling säger jag. Visst, jag brukar gilla Maria Åkerbergs ekologiska produkter, men den här var över förväntningarna. Underbart skön!

Papaya Peeling är en enzympeeling för ansiktet med Papain, ett extrakt från papaya som varsamt löser upp döda hudceller och motverkar pormaskar utan att påverka underliggande hud. Rekommenderas 1-2 gånger i veckan. Och precis det som var min tanke så rekommenderas det att man lägger en mask efter peelingen, men jag kände inte att jag behövde det som sagt, kanske nästa gång. 
Pris 195 kronor/100 ml

Eftersom jag fått ett helt litet kitt med peeling och masker från Maria Åkerberg lär jag få återkomma med mina omdömen på de andra produkterna när jag testat dem. Håll utkik!

Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

1 kommentar:

Annika sa...

Följer med förtjusning.

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...