måndag 2 november 2015

En kittlande ansiktsmask - Bionic Oxygen Facial från Exuviance

Sponsrat inlägg

Då kommer testresultatet av den tredje nyheten från Exuviance, som jag lovat.
Ja, för några veckor sen var jag alltså på en visning av Exuviances nyheter, närmare bestämt tre stycken, se HÄR och HÄR, och nu den tredje, Bionic Oxygen Facial.

Bionic Oxygen Facial är en revitaliserande ansiktsmask för både hemma- och klinikbruk. Med PHA och en blandning av syrebärande ingredienser ska den ge huden ny energi, fukt och lyster. Den passar alla hudtyper, men är särskilt bra för den stressade/trötta/torra huden.

Jag applicerade ett jämt lager på mitt rengjorda ansikte och hals. Sen väntade jag någon minut tills masken började skumma, då kittlades det rejält i ansiktet kan jag säga, tills masken till sist sakta började försvinna. Då sköljde jag av ansiktet med vatten och la på min ansiktskräm. Exuviance rekommenderar att man lägger på ett serum och kräm från dem så klart. Men som sagt, för mig fungerade det utan deras produkter också, och enbart min dag-/nattkräm. Jag tycker att den lämnade en behaglig och skön känsla efter sig. Rekommenderas att använda 2-3/ggr/vecka för maximalt resultat.
Som sagt en skön mask, men ingen som får något toppbetyg! Ligger mer och guppar i mitten!

Pris: 599 kronor/ 97 ml (!?)

Foto: Annette Eriksson, Annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...