måndag 19 oktober 2015

Utjämnande från Exuviance

Sponsrat inlägg

Som jag nämnde i ett inlägg för ett par veckor sen så var jag på en pressvisning för Exuviance, och blev presenterad 3 nya produkter. Nu har tiden kommit för mitt omdöme av den andra nyheten, den 1:a ser du HÄR, OptilLight All-Over Dark Spot Minimizer.

OptilLight All-Over Dark Spot Minimizer är en dagkräm med SPF 25 som arbetar med att minimera en ojämn hudton och göra befintliga pigmentfläckar mindre framträdande, samtidigt som den ska förebygga uppkomsten av nya pigmentfläckar.

Innehåller
- NeoGlukosamin exfolierar varsamt din hud och bryter upp pigmentsamlingar i huden samtidigt som rynkor och linjer får sig en omgång.
- B-Resorcinol och gurkmeja arbetar med att minska intensiteten av befintliga fläckar samtidigt förebygger de förebygger uppkomsten av nya.
- Vitamin E och Druvkärneextrakt har en antioxidant effekt.
- Fri från parabener, olja och parfym.

Jag har använt krämen på rengjort ansikte varje morgon i ett par veckor nu, för bästa effekt rekommenderas OptilLight Essential 6 serum som grund vilket jag inte har använt. Men jag tycker att krämen känns skön och mättande och jag tycker faktiskt att jag kan se att min hud har fått en lite jämnare ton.
Jag har nu testat en hel del produkter ifrån Exuviance och kan säga att hittills har ingen gjort mig besviken.
Återkommer snart med resultatet av test nummer tre Bionic Oxygen Facial.

Pris ca 550 kronor/40gram

Foto: Annette Eriksson, Annettes Skimmer

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...