torsdag 3 september 2015

Exit - Dry shampoo

Ibland kan man använda en produkt på ett helt annat sätt än vad tillverkaren har tänkt sig.
Som hur jag använder Exits torrshampo. Tillverkaren säger, ett professionellt volymgivande torrshampo som fräschar upp håret mellan tvättarna. Jag säger, dutta lite i hårbotten direkt efter att håret har torkat efter hårtvätten. På det sättet får jag ett fint lyft på alla mina fina hårstrån, och de här duttarna räcker ända till nästa hårtvätt, i mitt fall ungefär en vecka. Ger inga dammiga rester i håret, bara att skaka flaskan ordentligt innan du sprayar på hårrötterna och sen borsta igenom med fingertopparna eller en borste.

Att använda det som torrshamop, om du behöver det, fungerar säkert utmärkt det också!

199 kronor / 300 ml

Foto: Annette Eriksson, Annettesbeautybox 

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...