fredag 13 mars 2015

TEST - Project Sukuroi från Original Mineral

För ett par dagar sen var jag inbjuden till Pretto Pr för en pressvisning av Original Minerals nya produkt Project Sukuroi. Original Mineral som vuxit fram genom att en en frisör nästan fick sluta med sitt arbete på grund allergiska problem och sitt kontakteksem som kom av ammoniaken i hårfärgen. O&M har idag allt ifrån schampo och stylingprodukter till hårfärger utan onödig kemikalier, bra säger jag!
Och den senaste av produkter är Project Sukuroi som är en ny reparerande leave in crème som ska återställa och reparera ett trött och skadat hår på djupet. Nyckelingredienserna är Gold of pleasure oil, eller Camelinaolja, som ska hjälper till att reparera slitet och skadat hår, samt Macadamiaolja som gör håret följsamt och tillför extra glans. Produkten innehåller även Keratin som ska stärker håret på djupet. Project Sukuroi är inspirerad av Kintsukurio, den japanska konsten att laga och reparera sprucken keramik med guld och silverlack. Project Sukuroi är konsten att reparera, vårda och återställa skadat hår, men utan guld.


Jag har nu provat Project Sukuroi. Jag som har massor av hårstrån, men dom är tunna och fina, och dom går väldigt lätt av om jag t e x använder för varma stylingredskap, så jag undviker såna så mycket som möjligt. Jag färgar också håret, och på det så har självlockigt hår som jag så klart vill dra ut lite ibland, ja varför är man aldrig nöjd med det man har!?, Ja, mot bakgrund av det här så förstår ni säkert att håret kan bli lite slitet och behöver hjälp på vägen. För det första så tycker jag att med produkten i håret så var det lätt att forma det till ett lite rakare hår, men med fint fall, som jag ibland vill ha. Och jag tycker också att formen på håret höll sig hela dagen, bra! Håret kändes också mjukt och frissigheten försvann. Sen, tyvärr, så känns ett fint håret alltid smutsigare snabbare med leave in produkter/stylingprodukter, så även den här. Kanske att man inte tänker på det så mycket om man tvättar håret var eller varannan dag. Men jag försöker att inte tvätta håret mer än en gång i veckan, just för att inte slita så mycket på håret, och då känns håret inte fräscht efter ett par dagar med leave in produkter, tyvärr! Men slutbetyget blir ändå bra, tack vare att den gör nytta, och att det stylade håret höll så bra.
Lanseras i Sverige under april. Pris 379 kronor/100ml 








Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...