måndag 23 februari 2015

Kiehl´s Over-night Biological Peel är en peeling för ansiktet. Man applicerar den på kvällen och låter den sen ligga på under natten, för att sen skölja bort den på morgonen.
Produkten är bra för hud dom är känslig för kemiska behandlingar men för den del ändå behöver lite peeling av döda hudceller och andra orenheter då och då, den ska också minska förstorade porer om du lider av det. Rekommenderas att använda upp till 3 gånger/vecka.
Jag tycker att huden känns len och att den får en fin lyster efter användningen. Men, jag tycker inte om att ha peelingen i ansiktet när jag går och lägger mig. För även om den är väldigt dryg och det behövs väldigt lite i ansiktet så lägger den sig lite som en hinna på huden, något som jag inte gillar att lägga mig med.
420 kronor/50 ml

Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...