onsdag 7 januari 2015

Tips till fina make-up borstar - Brush cleaner

Jag använder en hel del borstar till min make-up varje dag. Ja det är allt ifrån borstar för rouge, ögonskuggor, transparent puder, foundation och solpuder, dock så använder jag kanske inte alla varje dag, men som sagt, jag använder ofta borstar till min make-up. Och det är bra borstar som kostat en hel del, så det gäller att underhålla dem också. Förutom att jag brukar tvätta dem så brukar jag också använda så kallade Brush cleaner. Att inte varje gång tvätta borstarna med vatten/shampoo/balsam utan också använda just en Brush cleaner förlänger borstarnas livslängd, ja det slits inte så mycket helt enkelt. En Brush cleaner är en rengöringsspray som rengör borsten genom att man sprayar lite lätt på borsten och sen stryker bort make-up resterna på en ansiktsservett t ex. Det finns en uppsjö av rengörare i olika, både prisklasser och kvalitéer. Just nu har jag testat en budget variant, Åhlens Brush cleanser och tycker att den fungerar alldeles utmärkt. Så ett tips, köp en Brush cleaner om du är rädd om dina borstar och vill att de ska hålla längre.

Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...