tisdag 23 december 2014

Salon Scince högteknologi för håret

Att det händer mycket, och forskas mycket inom skönhetsindustrin är ju ingen nyhet. Ja ibland får jag nästan en känsla av att det forskas och läggs mer pengar på skönhetsindustrin än på den medicinska forskningen. Men jag tror, och hoppas, att det bara verkar så för att skönhetsindustrin också har en aggressivare marknadsföring.
Under de senaste åren har i alla fall hudvården ställts inför stora högteknologiska framsteg inom biokemin som gjort det möjligt att skapa sofistikerade och problemlösande produkter. 

Nu har jag testat ett välforskat shampoo och balsam ,Swiss Grape Retextuluxe från Salon Science, en helt ny vetenskaplig hårvårdslinje med stamceller från växtriket och sällsynta bioaktiva ämnen som anpassats för att lösa särskilda hårvårdsproblem. Produkterna är framtagen i Schweiz av forskare vid ett av världens mest prestigefyllda biotekniklaboratorier, ja det låter ju i alla fall förtroendeingivande, eller hur?!

Salon Science-linjen har fyra delområden. Vart och ett av delområdena har skräddarsytts för att hantera en rad specifika problem. Jag har testat Swiss Grape Retextuluxe som är till för hår som kräver intensiv näring  och hjälpa till att reparera och stärka livlöst hår. Formulerad med GSP-T som kombinerar schweiziska druvkärnor procyanidins och naturlig tokoferol för att skydda mot skador. 

Några saker som jag tycker kändes annorlunda mot mitt vanliga shampoo, Redken Extreme. Shampoot var väldigt mjukt och skönt och håret blev inte tovigt, som en del shampoon blir på mitt hår. Nej, det blev istället helt mjukt och utrett, ja som om jag hade haft i ett balsam ungefär, tummen upp. När jag sen efter två tvättar hade i balsamet så blev det inte lika utrett som shampoot, hmm?! Ja inte så att det inte blev utrett, men inte lika mycket som jag upplevde shampoot. Resultatet då, håret känns lätt och luftigt...och jag som har lockigt hår tycker att mitt hår blir rakare! Bra eller dåligt, beror på dagsformen, ja om jag vill vara lockig eller föna ut det lite. Helhetsupplevelsen är i alla fall att jag tycker att håret känns skönt och friskt efter användandet av produkterna!

Pris 235/285 kronor, 250ml

Till er alla, En Riktigt God Jul!

Foto: Annette Eriksson, annettesbeauty

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...