måndag 15 december 2014

Röda läppar till jul

Jag är ingen läppstiftskvinna om jag säger så. Men eftersom jag fick två röda läppstift i min hand för en tid sen så har jag såklart testat.
Det är inte utan att jag måste säga att, vill man sätta lite extra piff på sig själv så räcker det absolut med ett par röda läppar! Ja, det gör skillnad, även om jag kanske inte riktigt är så förtjust i den skillnaden på mig själv. Men det fanns en tid på 80- och 90-talet då även jag körde med läppstift så gott som dagligen. Och jag har lärt mig att man ska aldrig säga aldrig, så vem vet, jag kanske ändrar mig.
Läppstiftet jag testat är Maria Åkerbergs Lip Care, ett vegetabiliskt baserat läppstift som både ska vårdar och skyddar läpparna.
Jag uppfattade läppstiftet som skönt på läpparna, ingen stark smak eller doft, matt färg och satt riktigt bra.
Färgerna som jag testade var båda riktigt intensiva röda toner, ja är det jul snart så är det :) Rock´n Red, en varm röd ton och Classic Red, en kall röd ton. Men läppstiftet finns i en massa olika färger, har tidigare testat ett med jättelite färg som jag tyckte mycket om, så kolla igenom färgpaletten.
Pris 185 kronor

Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...