torsdag 4 december 2014

TEST - Body Balm White Chocolate från Maria Åkerberg

Ska jag vara helt ärlig så tillhör inte jag kategorin som gillar att dofta som en candy store eller som en fruktcocktail, nej jag gillar inte krämer och schampon som doftar för mycket frukt eller godis. Jag vill ha en svag doft av parfym, ja så är det bara.

Men jag har i alla fall testat Body Balm White Chocolate från Maria Åkerberg nu. En balm, ja lite som  en olja i krämform. Den är fast i burken men när du tar upp den med fingret så smälter den och blir riktigt mjuk och skön. Och som namnet avslöjar så innehåller den bl a kakaosmör, men doften är mycket mild så även jag, som inte gillar att dofta godis, tycker att doften är helt okej. Fungera både i ansiktet och på kroppen.
Balmen är också mycket dryg och jag har använt den framförallt på extra torra partier, så som underbenen, armbågar, händer och andra partier som lätt behöver lite extra hjälp så här vintertid. Passar dig med torr hud och som jag redan nämnt så innehåller den kakaosmör som är ett naturligt mjukgörande medel som utvinns från kakaobönan.
Och som alla Maria Åkerbergs produkter är även Body Balm White Cocolate 100% ekologisk, tillverkad i Sverige och bara med naturliga konserveringsmedel. Bara det gör ju så att två tummar åker upp!
Pris 225 kronor/100ml


Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...