måndag 24 november 2014

Yasuragi - en rofylld upplevelse för både kroppen och själen

Förra helgen var jag utbjuden till Yasuragi på Hasseludden i Nacka, tillsammans med mina bloggande kollegor i bloggnätverket desesignbloggarna.se. Det nätverk som jag är med i med min andra blogg annettesskimmer.se, där jag bloggar om mitt arbete som inredningsdesigner.
Men Yasuragi som är ett Japanskt spa är ju ett ställe för själen, hälsan och välbefinnandet så jag vill gärna visa lite bilder därifrån även här på sidan.

Yasuragi har även korats till Årets spa 2014 i tävlingen SpaStar Awards, som delas ut av SpaStar International. Juryns motivering lyöd:
“Likt en Samurajmästare, med fötterna stadigt på den grå skärgårdsklippan och blicken lekfullt nyfiken, har man skolat svenska folket i japansk livskonst.”
Jag kan hålla med, för det är något alldeles speciellt att få tillbringa en dag, eller som jag ett dygn med även en övernattning på Yasuragi. Bara att glömma alla klädkoder är både skönt och befriande. För när du anländer får du en yukata, en bomullsrock, och tofflor att strosa runt i. Rocken bär man under hela sin vistelse; i det japanska badet, under aktiviteter och behandlingar samt när man äter sina måltider. De japanska tecknen på rocken betyder “tur och lycka” och “sann glädje” ja tack säger jag.
Jag var alltså där i ett dygn, ett härligt dygn med introduktioner, rawfood, sköna bad, en underbar middag, vackert rum med utsikt över Stockholmsinlopp och en av de största frukostarna jag sett.
Vill du ge dig själv eller någon annan en fin och skön upplevelse så kan jag rekommendera dig Yasuragi, som förutom det jag skrivit om också erbjuder en massa olika sköna behandlingar för kroppen och själen. Du kan läsa mer om signumbehandlingar, kroppsvård, massage, ansiktsbehandlingar, duo- och återhämtande behandlingar på Yasuragis hemsida.

Och jag har hört att japaner inte bara lever längst, de lever också hälsosammast....nu är jag övertygad om att det japanska badet har ett finger med i spelet så att säga.









Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...