måndag 3 november 2014

Handfast

Nu när vi har gått in i november så innebär det för min del att händerna behöver lite extra hjälp. Även om hösten är mild och kylan inte har slagit till riktigt, här i Stockholm i alla fall, så är jag beredd med handkrämen. Just nu provar jag en från Maria Åkerberg, ekologisk och miljövänligt, det är bra.
Handkrämen har extrakt från ringblomman som är en medicinalväxt med gamla anor mot ömtålig hud och bivax som verkar skyddande och uppmjukande.
Jag kan tycka att det är svårt att hitta en handkräm som passar mig, ja för många gånger så kan jag tycka att när jag använder vissa krämer så blir mina händer "beroende" och mer uttorkande. Ja ungefär som när jag använder cerat, som också kan göra mig "beroende". Ja det känns ibland som om huden slutar att göra sitt naturliga jobb när jag använder "fel" krämer. Och här tror jag att jag har rätt, för jag har flera vänner som verkligen är beroende av framförallt cerat. Ja de blir helt stirriga ifall de inte har ett cerat i varje ficka/väska/hand. Ja ni vet, som små barn som är nappberoende :)

Men åter till Maria Åkerbergs Hand Cream. Krämen känns lite annorlunda att ha på händerna, på ett bra sett, ja händerna får inte en sån där otäck fet hinna som många krämer ger. Nej den här krämen känns mer som att den är fuktig, och krämen går snabbt in i huden. Den lämnar en skön känsla och användbara/okladdiga mjuka sköna händer efter sig.
Pris 125 kronor/100ml. Tummen upp eller händerna upp kanske passar bättre här!

Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox


Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...