onsdag 8 oktober 2014

Abilica Bamboo YogaMat

Igår morse var jag bjuden till Clarion Sign Hotel av Abilica för träning, frukost, presentation av nyheter och spa. Jag tackade nej till både utomhusträningen, ösregnade, och spaandet, jobbet kallade. Men informationen lyssnade jag på och nyheterna tittade jag på. 
Förutom att de har en hel del träningsverktyg som är så pass fina att de inte behöver gömmas undan när det inte används så visade det bl a en ny Yogamatta av bambu. Yogamattan är tillverkad av ett miljövänligt bambu som känns mjukt mot huden och håller kroppen varm och torr. Bambumaterialet absorberar fuktighet snabbt, förhindrar bakterietillväxt och reducerar lukt. Abilica Bamboo YogaMat lämpar sig särskilt väl för HotYoga/Bikram Yoga eftersom den inte blir hal och den har speciellt goda fuktabsorberande egenskaper. Mattan har antiglidbeläggning på undersidan och kan enkelt rullas eller vikas ihop, mera lätthanterlig än en vanlig yogamatta alltså. Måttet är 61 x 172 centimeter, pris 499 kronor.
Och jag vet, vem blir inte träningssugen med den där utsikten!












Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...