onsdag 16 april 2014

Spring dig runt världen

När jag var runt på pressvisningar förra veckan så besökte jag också Spalt PRs visning. Spalt PR som representerar företag inom bl a mode, inredning, hälsa och träning och däribland företaget Abilica som har en massa smarta och roliga saker för träningen. Fina saker för en roligare hemma träning, ja allt som förhöjer träningen är väl av godo! Jag tittade också lite extra på det nya löparbandet som inte bara gör din träning roligare utan också tar dig runt i världen. Nja, nästa i alla fall för löparbandet har en dator med 
inbyggd Bluetooth för att ansluta till iPad/iPhone och Android surfplattor. Med gratisappen Run on Earth kan du skapa en runda i Google Maps var som helst i världen, och bäst av allt, se bilder från gatunivå i Google Street View när du springer. Inte nog med det, löpbandet justera sig också upp och ner efter terrängen i din inprogramerade rutt, smart va! När du har kommit i mål kan du enkelt dela dina träningsresultat på sociala medier som Facebook och Twitter, varför man vill det vet jag inte...men om du gärna vill det så är det alltså fullt möjligt. Ett träningsredskap som föll mig i smaken, ja allt som kan få harvandet på löparbandet lite roligare tilltalar mig!





Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...