fredag 14 februari 2014

Jakten på den bästa ögonkrämen

Jag är alltid på jakt efter den bästa ögonkrämen, och just nu så provar jag Dr Dennis Gross Ferulic + Retinol Triple Correction Eye Serum. Ett kraftfullt serum som ska förebygger och minskar uppkomsten av fina linjer, ge ökad spänst och ett piggare utseende. Extrakt från lakrtisrot ska även göra så att det verkar dränerande och minskar påsigheten runt ögonen.
Jag använder krämen varje morgon och kväll, ett litet pump från flaskan varje gång, den är väldigt dryg. Huden runt ögonen känns riktigt mjuk och återfuktad efter användningen, jag har inte känt någon irritation och jag tycker att den känns riktigt skön. Rynkorna som finns runt ögonen finns där och dom kommer jag inte åt om jag inte låter en läkare skära bort dom, så jag är nöjd om min ögonkräm ger mjukhet och ordentligt med återfuktning. Och det tycker jag verkligen att det här serumet gör. Så tummen upp. Finns att köpa på salong och priserna kan variera, jag köpte min flaska med 15 ml för 675 kronor hos Emelie som blockar mina bryn.
  
Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...