onsdag 18 december 2013

Botanics Ultra Calm

Jag har testat Skin Calming Serum Ultra Calm från Botanics serie Ultra Calm. Ultra Calm serien är för känslig hy och i serumet finns det aktiva växtextraktet läkemalva, som har lugnande och lindrande egenskaper. Växten lindrar smärta, värk och är anti-inflammatorisk.
Hudserien består av fyra produkter: rengörning, serum, dag- och nattkräm och jag har som sagt testat serumet som ska minska hudens känslighet på två veckor samt minska på hudens rödhet. Den är behaglig, doftar gott, går lätt in i huden men jag har inte märkt några större förändringar, men heller inga negativa förändringar eller reaktioner. Priset ligger runt 100 kronor, så du ruineras inte genom att testa den om du kanske har ett större problem med känslighet eller rödhet än vad jag har. Använd serumet morgon och kväll på ren hud och innan din dag- eller nattkräm. 
Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...