torsdag 24 oktober 2013

Bästa kroppspeelingen

Den absolut bästa, billigaste och enklaste peelingen av kroppen gör du med skrubbhandskar enligt mig. Jag har testat massor av peelingkrämer. Många har varit både bra och sköna och många har varit mindre bra och svidande dåliga, men skrubbhandskarna sviker aldrig. Jag brukar skrubba hela kroppen minst ett par gånger i veckan i samband med morgonduschen. Inte alls jobbigt, bara på med handskarna och duschkrämen på dom och så peelar jag igenom kroppen samtidigt som jag tvålar in mig. Alltså inte så mycket svårare än den vanliga duschrutinen, kanske att det tar en minut extra...men jag lovar, den minuten är peelingen värd för du får en mjuk och len hud med lyster. Ja, helt enkelt billigt, effektivt och bra!
Duschhandskar från Åhlens, 38 kronor
Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...