torsdag 30 maj 2013

Test - Ansiktsvatten

Just nu håller jag på att testa runt lite bland ansiktsvatten. Och på tur och på prov just nu är Bliss, Daily Detoxifying Facial Toner. Ett ansiktsvatten som ska passa alla hudtyper och ska vara ett milt, effektivt, alkoholfritt ansiktsvatten med gelkänsla. Ska balansera hudens PH-värde samt återfukta och skydda huden mot fria radikaler. Visst, låter jättebra! Och visst gelkänslan finns där, men inget ansiktsvatten för min hud. För nu är det tredje morgonen på rad som jag vaknar upp med ett utslag/blemma i ansiktet, och jag som nästan aldrig har några i vanliga fall. Så tyvärr Bliss, det här är absolut ingen produkt för mig för i produkten måste det finnas någon/några produkter som täpper till mina porer och gör så att min hud inte andas. Reaktionen blir ungefär samma som när jag använder primer med silikon i ansiktet, helt hopplöst för min del.
Jag fortsätter mitt testande och återkommer när jag hittat rätt!

Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...