tisdag 14 maj 2013

Jakten på de små grå

I förra veckan testade jag en ny hemmafärgning på mitt hår, som uppvisar mer och mer gråa hårstrån...trist men helt sant! :) Jag har testat mig igenom de flesta märkena och sorterna som erbjuds på marknaden kan jag säga och tycker väl att de man köper för hemmabruk inte skiljer sig så där jättemycket. Men som sagt i förra veckan testade jag Garniers relativt nya Oila Permanent Hair Colour, och nu efter en tvätt så tycker jag att håret i alla fall känns mjukt och följsamt. Ingen jättestor skillnad mot andra sorter alltså. Men vad som, så här långt, skiljer sig lite från andra är just att håret känns mera friskt och inte så så torrt som det ibland kan bli efter en färgning. Håret blev heller inte så mycket mörkare än vad det utgav sig från att bli, som många andra kan bli enligt mig. Nu ska jag bara se hur det håller och hur det uppför sig de närmaste veckorna, får återkomma om det om någon vecka. Men som sagt, så här långt ligger det på +. Har ni testat någon hemmafärg som ni kan rekommendera?


 På tal om hemmahårfärgning, så går jakten på de små grå vidare för min del och näst på tur ligger den här att prova. Rädd för att färgen är lite för ljus, men men snart är det sommar och då blir mitt hår i alla fall så solblekt.  Har ni testat den här?


Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...