tisdag 30 april 2013

Vaxning vs Epilator

Vårtider = barabentider. Jag använder sen många år tillbaka epilator för att få bort de där små irriterande håren på benen. Men jag har så klart provar vaxning både hemma och på salong också. Och nu senast har jag testat hemmavaxning med Veets nya elektroniska roll-on kit. Visst var det betydligt lättare att rolla på den varma vaxen än att använda deras vax som ska värmas i micron eller deras kalla vax på remsor. Men nej, jag tycket att det är så mycket lättare att köra med epilatorn över benen. Som sagt, visst var det betydligt lättare med roll-on vaxen men fortfarande lika kladdigt och svårt att få bort vaxet som blir kvar på benen. För att inte tala om hur många remsor som jag alltid får använda innan benen är ok. Jag säger alltså nej till hemmavax och ja till epilator.



Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...