torsdag 4 april 2013

Bästa basen för ögonen

Hur gör ni, brukar ni använda ögonbas på ögonlocken? Själv så tycker jag att en bas på ögonlocken är en perfekt grund för ögonlocken, ja på samma sätt som en primer är en perfekt grund för make up till ansiktet. Funkar lika bra till att bara dölja eventuella missfärgningar och ojämnheter på ögonlocket som att skapa en perfekt bas för ögonskuggan. Ja den hjälper antingen din ögonmakeup att sitta på plats hela dagen eller så funkar den att bäras ensam för en naturlig "osminkad" look. Min favorit är Laura Mercier, Eye Basic, som jag tycker sitter super och även har hudvänliga ingredienser som förbättrar dina ögonlocks hudkondition. Jag använder färgen Linnen, men välj en färg som nästan smälter in i din egna hudton men ändå ljusar upp det i bland lite mörkare partiet runt ögonen. Ja så resultatet ser så naturligt ut som möjligt.


Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...