onsdag 17 april 2013

BB Cream eller CC Cream...

Igår och idag är det pressvisningar på olika presskontor i stan och jag var/kommer att vara runt och titta på nyheter och kommande produkter inför hösten. Igår koncentrerade jag mig på skönhet/mode och idag kommer jag att koncentrera mig på inredning/mode. Jag har sett massor av nya spännande skönhetsprodukter, allt från hårfärger till primer och aktiva hudkrämer. Jag ska framöver testa många av produkterna och återkommer så fort jag är färdigtestad.
Något som de flesta märken kommer att ha är ju CC Cream, ja först kom BB Cream och nu CC Cream...handen upp ni som tror på nästa DD Cream osv :)

Skillnaden mellan de här två krämerna?

BB Cream
BB står för Beauty Balm eller Blemish Balm och enkelt förklarat är en BB Cream en färgad dagkräm med välgörande egenskaper som att den återfuktar, jämnar ut hudtonen och täcker lätt utan att täppa till. BB Cream innehåller också skyddande anti-oxidanter, näring åt huden och hög SPF. BB Cream finns också för olika hudtyper, anti-aging, oljig hud, torr hud osv.

CC Cream
CC står för Color and Care eller Color and Correct, och skillnaden mellan BB Cream och CC Cream då. En CC Cream jämnar ut hudtonen och återfuktar, liksom BB Cream. Men generellt innehåller CC Cream fler potenta ingredienser, bland annat C-vitamin, för en klarare hudton och förbättrad lyster, och den är mer täckande. Sammanfattningsvis kan man säga att CC Cream är en BB Cream fast bättre och mer effektiv.

I somras testade jag hel del olika BB Creams men måste säga att jag inte föll för någon direkt. Nu till sommaren ska jag gå igenom och testa några CC Cream och får se vad jag tycker om dem. En som jag sprang på igår var en ny CC Cream från Peter Thomas Roth, och den tyckte jag kändes både skön och verkade ge ett fint resultat. Har ni hunnit få en CC Cream favorit redan, hör gärna av er.


Foto: Annette Eriksson

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...