tisdag 22 januari 2013

Vintertorra händer

Hur mår era tassar? Hur mycket jag än smörjer in mina händer så känns dom både torra och, när det kryper under 10 minus, även nariga. Känns inte roligt alls. Men så kom jag på en supereffektiv behandling som jag testade förra vintern, och genast måste göra den igen. Det var en peeling och en återfuktande kräm från ZO Skin Health by Obagi. Först så peelade jag händerna med ZO Microderm Hand Renewal som är en produkt med retinol, sheasmör och sockerkristaller som varsamt skrubbar bort torr hud. Sen återfuktade jag händerna med ZO Overnight Recovery som innehåller retinol, vitamin C och Q10. Belöningen av den här behandlingen var babylena händer. Inte billiga produkter, 550/690 kronor/styck, men om man tänker på alternativet...nariga och torra tassar...så känns det överkomligt.

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...