onsdag 31 oktober 2012

Testing testing - STAYING.ALIVE

Då ska jag ger mitt utlåtande om Kevin Murphys Leave in Spray/Proteinkur för håret STAYING.ALIVE som jag har testat under några veckor, och som jag skrev om här tidigare.
Jag har ju ett lockigt och ganska torrt hår, mycket beroende på att jag färgar det så klart men så tar ju åldern ut sin rätt också. Ja för det är ju inte bara huden som blir torrare med åren utan även håret tyvärr. Jag försöker att inte använda alltför mycket värme i håret, fönar bara om jag vill vara extra fin i håret. Men trotts det så är det torrt som bara den, och jag måste nästan varje morgon lägga i någon olja eller annat vårdande för håret. När jag sprutade lite STYING.ALIVE i mina toppar så studsade de upp till glada små lockar igen och det frissiga och trista topparna var som bort blåsta. En liten udda reflektion är dock att sprayen doftar svartpeppar!...hmmm...nu luktar ju inte svartpeppar illa om ni frågar mig, men att ha ett svartpeppardoftande hår känns ju så där. Så min önskan, byt doft och jag kommer att ge full pott.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Annette,
Roligt att du gillar Staying Allive, som är en proteinspray. Anledningen till att den doftar Svart Peppar är på grund av den innehåller Svart Peppar som har en egenskap att hjälpa håret ta upp näringsämnena i Staying Alive .... samma sak gäller med svart peppar i maten som hjälper kroppen att ta upp näringen
- Bra va :-)

Annette sa...

Hej, tack för ditt inlägg om Staying.Alive leave in sprayen/proteinkuren. Visst har svartpeppar goda egenskaper, och de visade sig ju också funka superbra på mitt hår...men vad hjälper det när jag inte vill dofta som en vandrande kryddburk :)

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...