tisdag 30 oktober 2012

Obagi

I morse fick jag en presentation av Obagi System, ett hudvårdsprogram som utvecklats av hudläkaren, forskaren, innovatören och vetenskapsmannen Dr Obagi, som betraktas som en av världens främsta experter på att förbättra huden. I mitten av 80-talet utvecklade han det välkända hudvårdsprogrammet Obagi Nu-Derm.
Att huden förändras i takt med åldern är ju ingen nyhet eller hemlighet direkt, inte heller att hemligheten med att få stopp på åldrandet sägs vara att aktivera cellerna och återställa dess funktion. Genom att förnya cellerna kan man korrigera missfärgningar, solskador, akne, pigmentförändringar, fina linjer och rynkor och få en bättre strålande hud. Och det är just det här som Dr Obagis produkter sägs göra. 
 
I dag arbetar Dr Obagi tätt ihop med världens främsta läkare inom dermatologi, och produkterna används bland kända Hollywood-stjärnor som Jennifer Aniston, Catherine Zeta-Jones och Ashley Judd... och nu ska en ögonkräm även användas av Annette, jag mig alltså! Jag lovar att jag återkommer med resultatet. Testresultaten, bilder mm som jag fick se i morse känns i alla fall som om jag kan vänta mig något positivt resultat. I Stockholm finns produkterna på Conturkliniken.



Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...